Téma: Lanove bagry

Autor

Správa


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

27. august 2017 20:59:59

Tak to opravdu nevím,pokud myslíme tu konstrukci pod špičkou výložníku,u nás v záp.čechách to žádné lopatové rypadlo nemá.Nevím odkud je ten obrázek,za mnoho let co se pohybuji kolem lopatových rypadel,jsem to neviděl-ale je to klasické nabírací zařízení s hřebenem a jedním závěsem,takže E 25.Možná nějaká úprava pro export,tyto stroje sloužily a slouží,dle informací krom Slovenska také v Polsku,Maďarsku,Ukrajině,Moldavii,snad i Vietnam...Jinak popis: lžíce(obsah 2,5 m krychlového-odtud název E 2,5),otevřená klapka s táhly,nad ní závěs lžíce,násada s hřebenem.
Dvě malé rolny na špičce(v kroužku nahoře, slouží k držení a manipulaci zdvihu výložníku lanem o délce 68m ukotveným v podlaze strojovny.
Kdo se zajímá o rypadla jako vy,tak nezáleží zda je teoretik,či praktik.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

27. august 2017 21:45:54

Na ukázku-mechanická část výsuvu nabiracího zařízení Unex 302 a 303-
Motor 500V s kroužkovou hlavou pohání přez spojku s brzdou-ovládanou eldrem -výsuvovou převodovku,kde výstupní drážková hřídel vede do lanového bubnu výsuvu na ktrerém jsou protiběžná lana,která přez kladky ovládá výsuv a zásuv lopaty.Prokluzu brání lamela vložená do bubnu(viz matky M30)
Poznávací znamení Unexu-rolny na špičce násady


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

28. august 2017 13:29:10

Pane T, ďakujem!


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. august 2017 20:32:09

Mechanická část výsuvu E 25-brzdící ústrojí.Mechanická část(brzdové ''pakny'' i ovládací táhla od eldra se trochu liší od Unexů)


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. august 2017 20:39:37

zleva:mezikolo posuvu(poháněné pastorkem z výstupní hřídele výsuvové převodovky,dále hřídel předlohy posuvu s kluznou brzdou(2 části spojené svorníky M 24 a pružiny s miskami),uplně vpředu dutá pastorková hřídel,uložená v pevné plné vnitřní hřídeli s dvěma pouzdry.Na pastorek se pak nasadí kompletní lžíce s vedením násady , a násadou s hřebenem.Otáčením pastorkové hřídele,se lžíce vysouvá nebo zasouvá-úplně jiný systém než Unex,a taky náchylnější na poruchy.
úplně vpředu vlevo bubínek s klapkovým lankem(pr.16mm),na otvírání lžíce
Namontované vedení násady,s pohledem vepředu,a jako by navazovalo na tento obrázek je v mém minulém příspěvku na předchozí straně ( 27. leden 2017 20:28:30)
obrázek po opravách:kompletní výměna mechanismu posuvu


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

04. september 2017 18:27:12

Bagr ve verzi drapák,nakládka uhelného mouru.Ve spolupráci s adminem budou i odkazy na videa.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

04. september 2017 18:27:37

ještě jedna fotka


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

06. september 2017 19:16:53

pane T, ten bager s drapákom je teda E-25?


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

07. september 2017 21:18:31

Nedá se říci že úplně E 2,5 protože to je označení obsahu lžíce,a ta tu není,je tu koš.Ale podvozek a uložení středu pro otáčení+ otočová převodovka je stejná.Stejný je i hlavní motor ,trafo,kompresor ,kabina i elektrovýzbroj.Ovšem lanový buben pro zdvih je dělený,dvojitý,i všechny komponenty jsou zdvojené(dvě brzdy zdvihu,dvě pásové spojky zdvihu,dva posilovače,a dvě lana na bubnu zdvihu)-každé jiné,a to kvůli tomu,že jednno slouží na zdvih-spuštění koše,a druhé pro otvírání-zavírání koše.vcelku komplikovaná část strojovny.A příhradový stožár místo výložníku.příště vyfotím strojovnu.
krátké video:


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

07. september 2017 22:11:17

Transport Unexu 303 po opravách na určené místo,po měkkém terénu,po ''matracích''


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

07. september 2017 22:14:14

Nakládka do vozů,Unex 303


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

20. október 2017 13:20:51

Rozhejbávání 1m3 drapáku RY1 v Solvayových lomech


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

20. október 2017 13:21:32

Idylka v Solvayovych lomech


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. október 2017 15:58:54

zajímavá verze drapáku,šikmá kabina,dvoje dveře do strojovny.Díky Tibore-jinak k vašemu příspěvku o kulatých kabinách -u nás nemá kulatý předek kabiny ani jedna E25,ani Unex 302 a 303


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

23. október 2017 16:16:48

před najetím podvozku po opravě středového uložení (Unex 302)


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

03. november 2017 20:50:11

Odkaz ze Solvayovych lomů:
Ještě foto z oprav drapáku - na hlavě drapáku byly praskliny a celkově byly zarezlé všechny osy, takže musela na opravu.
Obsah drapáku 0.95 m3 a nemá namontované zuby, tudíž je to drapák pro nakládání. Se zubama je to drapák pro těžbu.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

03. november 2017 20:53:59

Bagr, ač je uvnitř RY1 má, zřejmě po nějaké větší opravě, dosazenou kapotáž z RY151. Proto ty úzké dveře a šikmé čelo kabiny - viz i obrázek pravého boku.


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

03. november 2017 20:55:34

Drapák z katalógu ND


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

11. január 2018 07:21:16

Tatra 111 D-030 a jeho majstrovská obsluha!



Miroslav Jaroš

Miroslav Jaroš
Členem od: 16. 02. 2018
Příspěvků: 7

16. február 2018 19:58:48

Ahoj.
Jsem zde novým členem a obracím se na Vás s prosbou o "pomoc". Rád bych se v dohledné době pustil do stavby modelu lanového bagru s drapákem na pásovém podvozku v měřítku 1:10. Bohužel jsem při hledání na netu nenašel vhodný ( nejraději třípohledový ) nákres nějakého skutečného bagru, podle kterého by šly co nejpřesněji zachovat rozměry stroje. Pro úplnost uvádím, že nejlepší by byl bagr s šíří pásu cca 70 cm - tedy žádný gigant. Český bagr bych asi upřednostnil, ale budu vděčný za každý použitelný odkaz, nebo výkres.
Momentálně dodělávám funkční RC model sklápěcí Tatry 813 8x8, takže také musím vyrobit bagr, kterým bych jí naložil happy.
Děkuji všem .
Mirek.


Tomáš Kazecky

Členem od: 22. 07. 2015
Příspěvků: 50

17. február 2018 13:30:39

Zavolejte do Uničova, na ndlor.cz tam mají všechno o bagrech.

Bagry......bagry.....


Tomáš Kazecky

Členem od: 22. 07. 2015
Příspěvků: 50

17. február 2018 13:30:40

UNEX E

Bagry......bagry.....


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

19. február 2018 17:54:57

Ahoj Mirek, pozri na strane 11 moje príspevky z decembra 2011 (Ry-151), alebo na strane 17 príspevky z októbra 2015 od Pana T (lepší výkres E-25 som nevidel!). Ak by si sa rozhodol pre Ry-151, mal by si o spoluprácu požiadať V. Zadáka. Ry-1 je predchodca Ry-151 , rozmerovo sú takmer zhodné a máš možnosť merať a fotiť skutočný stroj v skanzene v Solvayovych lomoch.
Veľa zdaru!
tm


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:14:55

Ahoj Mirku
Snad ti obrázky pomůžou,třípohledový nákres bude asi problém,stroje jsou starší typy,a takové nákresy v originále možná nemají ani v ND LOR Uničov.Obrázky jsou z drapáku na podvozku UNEX 303(mám zde i videa).Některé části jsou stejné jako klasické rypadla Unex 303(krom příhradového výložníku,drapákového koše,a lanového bubnu ovládání)
Pokud by jsi chtěl detaily strojovny(Netuším co se ti do tvého měřítka vejde-do jakých detailů chceš jít)můžu ti něco nafotit


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:15:47

Nějaké údaje..


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:16:38

tabulka-dvě délky výložníku..


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:18:22

vyráběné šířky housenic(=podvozkové pásy)


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:22:46

z mazacího plánu lze také něco vyčíst.
tak držím palce,a ukaž nám pak tady své modely.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:22:54

z mazacího plánu lze také něco vyčíst.
tak držím palce,a ukaž nám pak tady své modely.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:25:37

pár fotek..


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:26:21

s otevřeným drapákovým košem...


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:27:59

drapák na podvozku Unex 303


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

28. február 2018 20:28:38

detail příhradového výložníku s košem..


Miroslav Jaroš

Miroslav Jaroš
Členem od: 16. 02. 2018
Příspěvků: 7

19. marec 2018 10:55:07

Ahoj.
Děkuji všem, co se mně nějak snaží pomoci. Sám jsem prošel celkem dost informací na netu a nakonec "vyhral" východoněmecký Nobas UB-162 , na který jsem sehnal asi nejvíce informaci a i poměrně dost detailních fotek. Dalším argumentem byla velikost. Nobas 162 není až tak veliký, takže bych ho rád později přepravoval na podvalu. Doufám, ze tím moc nezklamu příznivce českých bagrů... Původně jsem uvažoval o UB- 80, který mám i jako model k mašinkám, ale nakonec vyhrala UB - 162 z důvodu jednoduššího ramene a možnosti širších pásů. UB - 80 je také trochu menší než UB - 162, takže při nakládání měřítkové ( poměrně vysoké ) Tatry 813 by mohl vzniknout problém...Pásy již tisknu na 3D tisku a kreslím podvozek. Něco nafotim abych Vás potěšil happy.
Ahoj Mirek.


Miroslav Jaroš

Miroslav Jaroš
Členem od: 16. 02. 2018
Příspěvků: 7

19. marec 2018 20:38:24

Ahoj.
Tak zde jsou slíbené fotky:
Nobas UB 162


Miroslav Jaroš

Miroslav Jaroš
Členem od: 16. 02. 2018
Příspěvků: 7

19. marec 2018 20:40:40

3D vytisklé články pásů v měřítku 1:10. Na pojezdové straně ještě bude 2mm silný plech.


Miroslav Jaroš

Miroslav Jaroš
Členem od: 16. 02. 2018
Příspěvků: 7

19. marec 2018 20:45:21

Pokus o 3D kreslení podvozku dle dostupných rozměrů a fotografií.Tento výkres by měl sloužit k vygenerování 2D souřadnic k pozdějšímu vypálení jednotlivých kovových dílů laserem.


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

27. marec 2018 20:25:41

Přetočení nerovností lanového bubnu zdvihu přímo na stroji


pan T

pan  T
Členem od: 08. 09. 2015
Příspěvků: 204

27. marec 2018 20:47:44

ještě jeden obrázek ,suport ze soustruhu se přišroubuje pomocí přípravku na hlavní předlohovou hřídel,z bubnu se domontuje těžní lano(E 25 jedno lano,Unex 2 lana)a hlavní brzda zdvihu.
strojník roztočí motorem zdvihu buben, a ten se srovná soustružnickým nožem.až bude video,dám sem odkaz


Tibor M

Tibor M
Členem od: 30. 03. 2009
Příspěvků: 446

27. marec 2018 21:10:59

... to je zaujímavé, pane T!!! Okolie bubna sa na ochranu proti odletujúcim (padajúcim) šponám nezakrýva ? Alebo je veľkosť častíc nepatrná / zanedbateľná?


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení