Téma: Rady, Tipy a Návod na DH 0115
Autor
Správa
23. december 2011 19:40:59
Také zdravím. Co se týče DH 0115 a povinné ručení, tak povinné ručení mít musíte s tím, že se váže na výrobní číslo stroje. Takže když táhnete DH za autem, tak musíte mít u sebe platnou zelenou kartu ve které je napsáno výrobní číslo toho DHáčka, které táhnete za autem. SPZ neboli RZ na DHáčku není povinné. Povinné ručení stojí okolo 500 Kč, záleží však na pojišťovně kterou si vyberete...Snad Vám to takhle stačí!? Přeji hezké svátky... J.Kubíček
23. december 2011 19:55:26
Děkuji Vám za vysvětlení, přeji příjemné svátky.
29. január 2012 22:28:36
Zajímavý...tak by mě tedy zajimalo,jestli musí být nebo ne...pokud vím zatím platilo,že co bylo v minulosti schválený bez R.Z. tak mít nemusí...od nějakýho roku registrace,nevím od kterýho,musí být na všem....Je možné,že tenhle tažený bagřík spadá do těch novších....
30. január 2012 08:53:28
Horácio-to co vidíme na fotce,tak to bude asi SP – pracovní stroj přípojný je zvláštní vozidlo bez vlastního zdroje pohonu,
To co jsi myslel,je Ss – pracovní stroj samojízdný je zvláštní vozidlo s vlastním zdrojem pohonu.A u těch samojízdných,jako je např.traktorbagr,tak tam je od roku 2001 RZ a vel.techničák.
30. január 2012 21:07:41
Pane Čada dík za doplnění...někde sem o tom četl a zdá se,že jsem si toho zapamatoval jen málo....
23. február 2012 16:57:01
Dobrý den, dal jsem před 3 týdny dotaz na ministerstvo dopravy a dnes mi byl sdělena odpověď. DH0115 byly stroje schválené někdy v roce 1991 pro provozování na pozemních komunikací. Ke každému novému stroji existoval doklad - Technické osvědčení vozidla (dodáváno od výrobce ke stroji) a teď k tomu podstatnému:
1) Ten kdo provozuje DH0115 na pozemních komunikací a zároveň má u sebe tento doklad (originál), tedy technické osvědčení, tak může provozovat tento stroj pouze na základě povinného ručení, které se váže na výrobní číslo stroje, tedy BEZ registrační značky
Při kontrole po Vás bude chtít policie ... technické osvědčení originál a zelenou kartu
2) Ten kdo provozuje DH0115 na pozemních komunikací a NEMÁ technické osvědčení (ztráta nebo nákup stroje bez tohoto dokladu), musí nyní zažádat o vystavení podobného dokladu (technické osvědčení vozidla), ale protože dnes se tyto "nové" doklady vážou na tzv. speciální přívěsy (což dříve nebývalo), tak je nutné mít na DH0115 registrační značku a k ní je potřeba si vyřídit povinné ručení, které se váže na RZ
Při kontrole po Vás bude chtít policie ... RZ a zelenou kartu
Doufám, že je to trochu srozumitelné a jasnější...J.Kubíček
06. marec 2012 18:21:10
Zdravím všechny vlastníky DH 0115. Koukám, že kolem provozu tohoto stroje panuje spousta zvláštních a někdy i nepřesných informací. Vycházím ze zákona č. 56/2001 Sb o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, kde jsem našel odpověď, kterou jsem uvedl v sekci DH0115 na NASETRAKTORY
V tomto zákoně je paragraf, jehož citaci sem vkládám raději celou:
§6
(2) Povinné registraci podle odstavce 1 nepodléhá pracovní stroj přípojný (vozidlo patřící do kategorie S podle přílohy tohoto zákona), který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství; toto vozidlo lze však registrovat na žádost vlastníka. Na vozidlo nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38 odst. 1 písm. b) až f) a § 39.
dalším zajímavým článkem v tomto zákoně je příloha:
Členění některých kategorií vozidel
(8) Kategorie vozidel S se člení na
a) ....
b) Sp - pracovní stroj přípojný je zvláštní vozidlo bez vlastního zdroje pohonu, konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonávání určitých pracovních činností. Pracovní stroj přípojný se připojuje k tažnému motorovému vozidlo, které je přizpůsobené pro jeho připojení. Pracovní stroj přípojný není určený zpravidla pro přepravní činnost.
Z toho mi tedy vychází, že DH 0115 není nutné registrovat na příslušném úřadu obce s rozšířenou působností případně magistrátu města. Taktéž tento stroj nepodléhá pravidelným technickým prohlídkám viz. konec výše uvedeného § 6 odst. 2 – opět přidávám citaci těchto paragrafů
§ 38 Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla v provozu
(1) Provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla nesmí provozovat na pozemních komunikacích vozidlo,
a) které je technicky nezpůsobilé k provozu,
b) které není zaregistrováno v registru silničních vozidel v České republice nebo v registru silničních vozidel jiného státu,
c) které není opatřeno registrační značkou nebo registrační značkou jiného státu,
d) k němuž není splněna povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, 5)
e) které nemá platné osvědčení o technické způsobilosti vydané stanicí měření emisí a stanicí technické kontroly,
f) které nemá identifikační údaje v souladu s údaji uvedenými v registru silničních vozidel.
§ 39 Provozovatel silničního vozidla je na svůj náklad povinen přistavit silniční vozidlo k pravidelné technické prohlídce a silniční motorové vozidlo i k pravidelnému měření emisí ve lhůtách stanovených tímto zákonem.
Samozřejmě, že kromě výjimek uvedených v technickém osvědčení musí splňovat ostatní požadavky zákona – osvětlení, hloubku vzorku ..... Ale za to si zodpovídá každý sám.
Úplně nechápu význam §38 odst. 1 písm. d) ale vykládám si to tak, že pokud jsem v provozu, je lepší být pojištěn kvůli tomu, kdybych někoho poškodil, ať potom platí pojišťovna. Když ale budu zaparkován rok v garáži, nebo nepojedu po komunikaci, tak bych asi platit nemusel, aniž by po mě ČKP mohla vymáhat příspěvek za nepojištěné vozidlo.
Logicky tedy stačí mít k DH0115 technické osvědčení, uzavřené povinné ručení a s bagrem na kouli za odpovídajícím autem lze cestovat po ČR. Co se týče povinného ručení, já osobně mám DH 0115 pojištěné stejně jako auto u České podnikatelské pojišťovny a pojistka na DH 0115 mě stála 0 Kč.
Česká podnikatelská pojišťovna umožňuje k motorovému vozidlu připojistit motocykl do 50 ccm nebo přívěs do 750 kg zdarma. Vycházel jsem z toho, že DH 0115 je sice pracovní stroj, ale „přípojný“ (bez vlastního hnacího ústrojí pro přepravu), a jeho provoz na komunikaci je povolen pouze v přepravní poloze, tedy v poloze jako „přívěs“. Podle uzavřené pojistky se tedy jedná o přípojné vozidlo bez přidělené RZ a s hmotností 565 kg.
Na škody způsobené při pracovní činnosti stroje by se zřejmě musel člověk připojistit jinou pojistkou a na jiná rizika.
Co se týče registrační značky na DH 0115, jak je uvedeno výše, stroj jehož tech. způsobilost byla schválena lze zaregistrovat na žádost vlastníka. Dle mého je to ale nesmysl a zbytečnost, protože pokud bych chtěl takový stroj potom odhlásit a mít ho na zahrádce, tak bych ho musel odevzdat na EKO-likvidaci, nebo kdybych nechtěl platit pojištění, musel bych RZ dávat to depozitu. RZ se pro mě nic nezmění. Pokud by chtěl někdo prudit, tak ať Policii ČR zavolá - opora je v zákoně viz výše.
Doklady by neměl být problém sehnat. U výrobce už asi těžko, ale na registračním místě po ztotožnění stroje na STK by měli být schopni v registru najít technická data a vystavit technické osvědčení pracovního stroje i bez nutnosti zaregistrování a přidělení RZ. Stroj byl vyroben v letech 1989 - 1991, tak proč nevyužít vyjímky zákona. Informace a podrobnosti jsem mimo jiné hledal na stránkách MULTICAR22 a na NASETRAKTORY.
Přeji všem, ať jde práce dobře od lopaty
08. máj 2012 23:09:20
Ahoj.
Taky jsem si pořídil DH 0115 a zajímá mě :
- kde kupujete levně hydraulický olej a záleží natom jaký přesně ?
- náhradní díly se dají koupit kde ?
- jak se přetěsňuje hydr. rozvaděč ?
- kam "asi na motor" zapojit přídavné osvětlení ?
Díky moc za odpovědi.
09. máj 2012 18:47:56
>> Pavel Hledík.
- Hydraulický olej koupíš v každé mototechně. Já používám olej s viskozitou 32.
- Náhradní díly ... no třeba pístnice jsem si nechal přetěsnit v Hydraulics (Sehradice), motor mám nový HONDA GX 200 (http://www.necas-zt.cz/honda-gx-200/), na to čerpadlo 4,3 ccm/ot. se spojkou (Hydrocom, Hydroma), hadice ti udělají na každým rohu (v Brně třeba JSC, MHI servis, Charvát, Tubes International, ...)
- Hydraulický rozvaděč si můžeš přetěsnit doma, ale doporučuji poslat výrobci (Jihlavan - tel.: 567 115 662). Problém je v tom, že ty si vyměníš tak max. o-kroužky, ale šoupátko si doma asi těžko vyrobíš .... je to na zvážení. Díly jako třeba pojistný ventil (kuželka, pružina, šroub) mají skladem. Stačí jim nadiktovat výrobní číslo rozvaděče (je na boku rozvaděče) a hned vám řeknou co mají skladem a za kolik. Jsou ochotní vám i poradit.
- Přídavné osvětlení na motor nenamontuješ, pokud tam nemáš cívku na osvětlení (což asi na 90% nemáš ... bez urážky). Řešil bych to menší starou autobaterií, kterou strčíš někam pod rozvaděč a k tomu natáhneš reflektor, nebo jednodužší způsob - čelovka
Jinak se dá ledacos vymyslet. Já jsem si teda ještě předelal sedačku a automobilový kola. Ty malinký jsem hodil do regálu a udělal jsem si automobilní (jsou super - na pěkným povrchu se dá frčet rychleji, než s originálama).
Ať se daří rýpači
13. máj 2012 17:53:28
Díky za odpovědi.To předělání na vetší kola mě zajímá, moh bys mi napsat jak a co proto udělat ? mail : karel.pave@seznam.cz
Díííky
13. máj 2012 21:06:28
Fóra jsou od toho, aby se to řešilo veřejně, proto píšu sem.
Sežeň nějaký starý kola. Úhlovou bruskou odbruš vnitřní prolisovaný plech od ráfku. Ráfky nech otryskat a navař tam nový střed kola, který posílám tady v PDF: https://docs.google.com/open?id=0B1-kmMWEKJDzSlBpeC1OX0t4cVU
tady v DWG: https://docs.google.com/open?id=0B1-kmMWEKJDzUDRDdVRxNWdRZDA
Já jsem si středy nechal vyřezat laserem. Pozor, kdyby jste chtěli odeslat toto DWG pro pálení, zkontrolujte si váš vnitřní průměr disku. Já jsem tam nechal vůli 5 mm na průměr a super. Po navaření (chlapi myslím NAVAŘENÍ a ne žádný soplení!!!) díry pro šrouby z vnější strany zkos, aby se matky neuvolňovali. Stříknout barvou, obout pneu, nasadit na stroj a jezdit.
Čaute rýpači
14. máj 2012 08:19:16
Výborně ! mockrát děkuju, lepší to ani být nemohlo
A to navaření, musí být teda hodně přesný ( aby kolo neházelo ).
14. máj 2012 08:55:46
Snaž se to navařit dobře vystředěný. Ale já jsem myslel, aby jsi to pořádně provařil až do kořene. Žádný studený sváry!
03. jún 2012 21:23:25
Dnes se mi stala tato věc.
Začal jsem bagrovat a asi tak 30minut v pohodě a plné síle, pak jsem vypnul motor a přestal bagrovat.
Pak jsem došel že budu pokračovat a stalo se to, že jsem udělal lžícou pár pohybů a pak to najednou všechno přestalo fungovat ! na pohyb páček nic nereaguje.
Od motoru přes spojku k čerpadlu je vše ok.
Tak jsem hledal příčinu a za 5 hodin laborování čištení čerpadla hadic atd. jsem na nic nedošel.
Nenapadlo by někoho co se mohlo stát ? Zatím to vidím na čerpadlo, ale do poslední chvíle bylo normálně silné, když teď povolím odvod hadice od čerpadla tak z něj nic nestříká ale jen teče.
Kdyby to bylo čerpadlo - může někdo poradit kde ho koupit a jestly né rovnou nějaké silnější ? ( pokud by se nemuselo nic dalšího upravovat ).
Budu vděčný za každou radu.
Snad jsem to dobře popsal, díky
04. jún 2012 19:46:36
Napadají mě 2 věci: Buď zavzdušněný hydr. okruh nebo čerpadlo. Každopádně vyzkoušej to čerpadlo (cca 1500 Kč). Záleží kde bydlíš. Dá se sehnat třeba v Jihostroji, Hydromě nebo třeba v Hydrocomu. Mrkni se jakej máš výkon a pracovní otáčky na motoru a podle toho ti poradí jestli si můžeš dovolit větší čerpadlo nebo ne (parametry pro bagr: průtok 11 litrů / min a prac. tlak 16 MPa). Je to ale divný, že to přestalo tak náhle .... víc už mě nenapadá. Až to opravíš, tak dej zprávu čím to bylo.
04. jún 2012 20:39:14
K tomu nápadu,že by mělo být něco zavzdušněné,bych doporučil si přečíst toto-- http://bagry.cz/forum/pridavna_zarizeni_a_prislusenstvi/pel_job_12_4_eb
04. jún 2012 21:21:59
Osobně bych to viděl na přicpaný přívod hydr. oleje mezi nádobou a čerpadlem. Někdo tuším na nasetraktory.cz psal, že mu do nádrže spadla gumička z pod víčka olejové nádrže a přicpala přívod. Pokud byla hydraulika do poslední chvíle funkční a po opětovném nastartování je problém, hledal bych závadu právě na přívodu k čerpadlu.
04. jún 2012 22:41:52
Přítok do čerpadla a nádržka s hydraulickým olejem je ok,po kontrole klínku a mezikusu k převodovce je vše v pořádku.
Takže jak jsem psal, po povolení hadice co vede k rozdělovači jen teče - takže to bude to čerpadlo
Nevím v jakém stavu má čerpadlo být, ale jak jsou tam ozubená kolečka která mají být asi úplně u stěn těla , tak je ve stěnách jemné probroušení a tama asi uniká tlak a nedá výkon.
Toto čerpadlo je v rypadle cca max 2 roky ! je to Italská výroba, teď budu radši dávat české z Jihostroj Velešín
Zřejmě se tam dostala nějaká šponka nebo něco a prodřelo se to ( jen mi nejde do hlavy proč tak náhle ).
Zajímalo by mě taky, proč se filtr nachází až na vracečce z rozdělovače do nádoby ? Dal by se předělat i před čerpadlo ?
Po poradě s pánem z Jihostroj Velešín, tam asi dám i o něco silnější.
05. jún 2012 06:20:11
Pavel píše-//Zřejmě se tam dostala nějaká šponka nebo něco a prodřelo se to ( jen mi nejde do hlavy proč tak náhle ).
Zajímalo by mě taky, proč se filtr nachází až na vracečce z rozdělovače do nádoby ? Dal by se předělat i před čerpadlo ?
Po poradě s pánem z Jihostroj Velešín, tam asi dám i o něco silnější.//
Proč tak náhle ?Takže to asi nebude ono.Dál,proč by se filtr měl nacházet jinde než právě je?Copak před čerpadlem je tlak? Vždyť by do čerpadla nic neteklo.Filtr bude na správném místě.Silnější čerpadlo-silnější motor.Asi má pán z Velešína zkušenosti.
05. jún 2012 07:27:14
Zdravím. Jaké tam dát čerpadlo jsem řešil také a nakonc jsem zvolil Jihostroj - přesné označení najdeš na diskusi nasetraktory.cz. Mohu jen doporučit. Na origo motor 8 HP jsem dal s průtokem 4,4 cm3/ot a jsem nadmíru spokojený. Jak píše pan Čada, pokud jsi do zhasnutí motoru normálně bargoval a po opětném nastartování už ne, tak je problém jinde než v čerpadle. Osobně bych zkusil oddělat hadici od čerpadla a do nádoby profouknout (bez víčka nádrže). "To těsnění, nebo jiný předmět tam mohl spadnout již někomu před tebou a až teď si to čerpadlo přisálo. Samozřejmě, pokud pak olej poteče rychle, nádobu vyčistit). Za klidu stroje se přece zuby čerpadla nepoškodí a na sací hadici jiná překážka se zvýšeným odporem průtoku není.
05. jún 2012 20:21:20
Všechno jsem fakt prošel - vyčistil ! , samo že tlakové hadice a pístnice ne
Jak jsem psal hned na začátku: " Začal jsem bagrovat a asi tak 30minut v pohodě a plné síle, pak jsem vypnul motor a přestal bagrovat.
Pak jsem došel že budu pokračovat a stalo se to, ))))že jsem udělal lžícou pár pohybů a pak to najednou všechno přestalo fungovat((((
Na otázku umístění filtru jsem se ptal proto, protože se mi nelíbý že jde olej z nádržky rovnou do čerpadla ( do nádržky se může dostat binec jak nic ! - třebas z těsnění na nádrži atd.) Pokud to musí být tak jak to je - tak co už...
To osazení čerpadlem 4,4 cm3 mě zajímá.Včem jsi naznal rozdíl, kolik čerpadlo stálo a jaká byla dodací lhůta, plus přesné číslo čerpadla ?
Díky
06. jún 2012 07:03:56
Označení čerpadla je P23–4,4R–R1C1–SM05M05-N (starší označení P23-4,4R.11100 - toto budeš mít na faktuře), které nabízí firma na internetové adrese hcp@centrum.cz.
Tlak jsem seřídil na 16 MPa a nedá se to srovnávat s tím předešlým čerpadlem, které již dávalo tlak max. 8MPa. Když jsem hýbal lopatou nebo násadou a chtěl přizvednout výložník, hned mi padal k zemi. Nyní to čerpadlo dává tlak i množství oleje, že mohu hýbat výložníkem aniž by padal při současném polovičním otevření sekce násady nebo lopaty. Celkově je bagr rychlejší a je cítit, že při koncovém zdvihu jde motor docela do záběru. Pro ty co mají originální motor BrigssStratton 8HP je toto ideální volba. Větší bych už asi nedoporučoval. I tak s ním bagr chodí svižně. Už jsem s tímto čerpadlem odbagroval asi 30 hodin a jsem skutečně spokojený. Tu nálož, co bagr dostával bych dělal s původním čerpadlem za trojnásobek času.
K té firmě hcp@centrum.cz . V Pátek večer jsem odeslal dotaz na čerpadlo. V pondělí jsem obržel odpověď, na kterou jsem vzápětí odpověděl, že čerpadlo beru. V úterý jsem měl čerpadlo poštou doma. Cena pro soukromou osobu nepodnikající 3680 Kč včetně poštovného na konci letošního března.
Co se týče úprav na čerpadle - kromě šroubení není nutné nic upravovat. Rozteč šroubů příruby, kužel hřídele i klínek jsou totožné (klínek je součástí dodávky).
Na vstup čerpadla jsem koupil 1x přechodku s vnějšími závity 18x1,5 / 22x1,5 a k tomu 1x koleno s převlečnou maticí 22x 1,5 a vnějším závitem 22x1,5. Na výstup čerpadla jsem koupil přechodku s vnějšími závity 18x1,5 / 16x1,5.
Pouze jsem musel udělat nátrubek s vnitřním závitem 16x1,5 (na obou stranách) o délce cca 25 mm, abych mohl spojit originální šestihran (s otvorem na kontrolu seřízení tlaku přepouštěcího ventilu) s výstupní přechodkou na čerpadle. Pokud by jsi oželel ten šestihran, tak tlakovou hadici našoubuješ přímo na tu přechodku 18x1,5 / 16x1,5.
To je vše, co bylo nutné udělat. Náklady na 2x přechodky a 1x koleno byly 380Kč. Napojení už pak byla otázka několika málo minut a hned jsem to odzkoušel. Když budeš něco potřebovat, tak se podívaj na
http://www.nasetraktory.eu/forum/...ic.php?f=23&t=2620&start=225 (doufám, že nebudu bloknutý za spam )
Při výměně čerpadla doporučuji kompletně vyčistit nádrž. Také bych byl pro to, aby byl filtr před čerpadlem, ale tak to není ani u motoru auta. Odpor filtru by ti značně snížil přítok oleje a když je to ve vracečce, tak ti to tlak snáz protlačí. Pokud máš nový olej bez písku a jiných nečistot, čistou nádobu, tak v uzavřeném okruhu díky filtru nemůže dojít ke znečištění oleje v nádobě. Takže bych se tím nezabýval.
17. jún 2012 22:58:28
Tak děkuji za rady, čerpadlo mám nové a vše je ok.
Na pístnici výložníku je nějakej ještě malej zaplombovanej váleček ( asi nějaký ventil ), při koncové zátěži jde z válečka "skříplavý" zvuk, nevíte proč ? dá se nějak seřídit ?
Díky za postřehy.
17. jún 2012 23:18:59
Nevím jakej váleček myslíš. Já tam asi nic takovýho nemám. Vyfoť to a nahraj to sem. Jsem rád, že to s novým čerpadlem šlape. Kde jsi ho nakonec sehnal?
18. jún 2012 09:09:22
No čerpadlo jsem koupil od firmy HCP to P23-4,4R.11100 ( už když jsem to tu četl, tak jsem měl to samí vybraný a objednával )
Když jsem kupoval nové, tak jsem chtěl jedině české.
Je fakt, že čepy a vše ostatní dostává víc zabrat. Opravdu je pohyb o dost svižnější a otáčky motoru musí být taky vyšší.
Nejvíc mě vadí strašně rychlé otáčení celého ramene na strany, to je až nebezpečné ( ale samo to chce jen velký cit a točit pomaleji ). - nejde to nějak spomalit a přitom aby se neomezil jiný pohyb ?
Všeobecně ale - s novým čerpadlem jsem spokojen.
Přikládám fotku toho válečku.
18. jún 2012 15:08:25
Zdravím. Jsem rád, že ti bagr chodí. Tu rychlost pohybu otoče by se dalo vyřešit pístnicí, která by měla větší objem. Trvalo by déle její plnění a tím by se zpomalil pohyb pístu. Nebo si na to vyknout - levnější řešení . Ten váleček o kterém píšeš - také jsem o tom přemýšlel a dospěl jsem k závěru, že je to pojišťovací ventil,který při přetížení výložníku začne přepouštět hydr. olej do vracečky, abys nepoškodil bagr. Jinou funkci si nedokáži vysvětlit. Ikdyž mě trochu zaráží, že na mém bagru (nevím z kolikáté ruky) mám oko pístnice výložníku již svařované - asi někdo výložník prasecky přetížil a pojišťovací ventil na to nereagoval.
18. jún 2012 21:16:28
Zdravím,pokud máte otoč řešenou pístnicí a dá vřadit na její připojení škrtící ventil,tak by jste jím mohl přiškrtit průtok a tím zpomalit otáčení dle potřeby.Myslím tím něco takového http://www.hydroma.cz/ventil-skrtici-obousmerny-16320.html
18. jún 2012 21:57:54
Dobrý nápad ze škrtícím ventilem.
Od souseda zemědělce jsem se dozvěděl že to je nějaký pojistný ventil či co, který když praskne nějaká hadice pohlídá aby ostatní neudělalo neplechu.Asi když by bylo rameno zdvihlé a praskla hadice, tak aby hned nepadlo na zem.
19. jún 2012 05:59:29
To co já myslím je opravdu škrtíci ventil,díky tomu kolečku můžete naštelovat průtok dle potřeby a tím spomalit pohyb,to co myslí váš kamarád zemědělec je bezpečnostní ventily zabraňující pádu ramene a je hned u pístnice,takže když vám praskne hadice tak se zámek uzavře a olej v ní zůstane a nedojde pohybu
http://bagry.cz/var/ezwebin_site/...1-cze-CZ/re_jerabovani_se_stroji.jpg
19. jún 2012 09:58:32
Nebude se olej škrcením zahřívat? Petr Holub 13.8.--- http://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/pistnice3
19. jún 2012 11:57:51
To: Ondřej Kaiser
Přesně tak
19. jún 2012 19:27:21
A proč by se měl díky tomu nějak znatelně zahřívat?Jen se sníží průměr a tím i průtok oleje.V tom případě mějte větší cit v rukou a regulujte průtok pákou a nemusíte nic řešit
20. jún 2012 05:57:02
Dovolím si jen drobnou připomínku - pokud se jedná o hydraulický zámek, tak není možné za klidu motoru-čerpadla s pístnicí manipulovat (pokud nepovolím šroubení na pístnicích). K tomu je nutný tlak hydraulické kapaliny od rozvaděče - viz. hydraulické zámky na předních opěrách. Bez motoru bagr nespustíte na kola. Někrerá DH mají HZ i na zadní opěře. V případě, že by byl váleček na pístnici výložníku hydraulický zámek, pak by nešlo bez motoru spustit rameno k zemi. Buď mám hydraulický zámek vadný, nebo se jedná o prvek chránící bagr před přetížením - viz příspěvek výše. Když se podívám na hydraulický zámek opěry a na váleček na pístnici tak jsou zcela odlišně propojeny vývody z pístnic.
23. jún 2012 08:04:30
24. jún 2012 07:12:41
Tak jsem zase pracoval, a přemýšlel jsem, proč je doraz otoče do stran řešen jen pístnicí ?
Třeba při otočení do prava se pístnnice zastavý až o kloub hlavního ramene - což je při pohledu jako lámání klacků přez koleno
Pístnice tím dost trpí, nevíte o nějaké úpravě ? ( navaření dorazu na hlavni otočný kloub + pryž atd..)
Dík
25. jún 2012 11:09:58
Myslím, že dorazem přivařeným "natvrdo" toho moc nevyřešíš, protože bys pak nesložil DH do přepravní polohy, jedině že by jsi měl doraz řešený tak, že by jsi ho musel při každém rozložení přišroubovat, ale to se mi zdá na dvě věci (ztráta času a nezajistíš, že se nebude uvolňovat). Mám na DH pístnici, která při maximálním zdvihu zůstane ještě asi 1 cm od čepu otoče. Takže bych to řešil spíš úpravou délky písnice. Hlavně je to o tom, podívat se, kam ti vychází lopata od dorazu k dorazu a při kopání pak zbytečně nechodit přes tyto meze. Myslím tím polohu lopaty od patky na levou a pravou stranu.
13. júl 2012 05:41:06
Dobrý den.
Stal jsem se majitelem staršího kopátka DH 0115 a při pročítání velmi zajímavých těchto stránek jsem neodolal.
Velmi se mi zamlouvá řešení výměny pneumatik 19x7-8 od p.Luboshe Borniho (snad jsem to napsal dobře).
Chtěl jsem se jen zeptat , zda se musí ještě dodatečně nějak původní disk bagříku upravovat , nebo se jen vymění nová
pneu ? Druhý dotaz bych měl na otoč. Je to dosti vyhrkané a rád bych se pustil přes zimu do oprav. Mohu Vás všechny požádat o vysvětlení , popřípadě i dodatečná fota rozdělané otoče (středu) . Velmi děkuji.
Zdeněk
29. júl 2013 13:09:42
Dobrý den. Pokud by někdo potřeboval online nahlédnout do katalogu náhradních dílů DH 0115 , tak jsou uložené na webu http://www.elektricketeplo.cz/bagr Snad se bude hodit.
15. apríl 2015 14:00:31
Zdravim,
pokial to niekomu pomoze, pripajam moju skusenost s cerpadlom...
Ja som kupil bager uz s vymenenym cerpadlom:
http://www.ehydraulika.eu/hydraul...10-lit-min/5/53-XV1P-3-8-X1P2502FBBA
je na nom rok vyroby 2013
Objednal som nove s vacsim prietokom ako to tu uz bolo spominane:
http://www.ehydraulika.eu/hydraul...10-lit-min/5/54-XV1P-4-3-X1P2702FBBA
Zistil som, ze maju aj sadu tesneni, tak som objednal aj tesnenia:
Tesnenie VUITON pre XV1P sada 35,00EUR
Dam vediet ako to dopadlo...
- « Předchozí
- 1
- 2
- 3
- Další »